sobota, 31 grudnia 2011

PIERNICZKI Z MELASĄ DLA WEGAN I ALERGIKÓW


Bardzo dobre, aromatyczne pierniczki, mimo że bez miodu. Zamiast masła z oryginalnego przepisu dałam margarynę bezmleczną i już mogłam zajadać się świątecznymi pierniczkami. Przepis znaleziony na blogu Niebieska Pistacja.

PIERNICZKI Z MELASĄ

Składniki:

170 ml melasy (dałam syrop z buraków),
65 g brązowego cukru (dałam muscovado),
75 ml wody,
30 g masła, miękkiego (u mnie margaryna bezmleczna),
360 g mąki pszennej,
łyżeczka sody,
2 czubate łyżeczki przyprawy do piernika (polecam Kotanyi, bo nie zawiera kakao)

Lukier:

cukier puder
+ trochę wody do koloru białego
+ trochę koncentratu barszczu do koloru czerwonego
+ trochę wody i kurkumy do koloru żółtego
+ likier Blue Curaçao do koloru niebieskiego

Wykonanie:

Melasę wymieszać z wodą, cukrem i masłem. Dodać mąkę, sodę, przyprawę, zagnieść ciasto (jest dość lepkie), przykryć folią i odstawić w chłodne miejsce na co najmniej 3 godziny. Po tym czasie ciasto rozwałkować, wycinać pierniczki. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st. C przez 8-10 min (krócej, to będą miękkie; dłużej, to będą chrupkie). Ostudzone udekorować lukrem. Przechowywać w szczelnej puszce itp. Smacznego!

1 komentarz: