sobota, 8 grudnia 2012

KRAJANKA KAROBOWA Z MASŁEM SŁONECZNIKOWYM



 

To skoro ten karob taki zdrowy – jak zachwala Mama Alergika – daję przepis z karobem. Zaletą przepisu jest to, że nie trzeba włączać piekarnika, który pewnie wkrótce zajmą Wam typowo świąteczne wypieki: serniki, makowce, pierniki etc. A przepis, który stanowił bazę dla poniższej krajanki znajdziecie na moim drugim blogu, czyli tutaj.

KRAJANKA KAROBOWA Z MASŁEM SŁONECZNIKOWYM

Składniki:
  • 30 g sklarowanego masła
  • 30 g margaryny bezmlecznej (lub po prostu 60 g jednego lub drugiego)
  • ¼  szklanki melasy, słodu, golden syropu lub sztucznego miodu
  • 120 g brązowego cukru
  • ok. 2/3 szklanki domowego (lub kupnego) masła słonecznikowego
  • 2 łyżki karobu
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1 szklanka ekspandowanego ziarna (np. ryżu dmuchanego, ekspandowanego prosa, etc., ewentualnie poppingu z amarantusa, ale on ma charakterystyczny smak)
  • można dosypać trochę wiórków kokosowych lub migdałów, ale niekoniecznie
Wykonanie:

W małym garnuszku wymieszać tłuszcz(e), melasę, cukier i masło słonecznikowe, podgrzać do rozpuszczenia cukru. Jak cukier się rozpuści, doprowadzić do wrzenia, po czym zdjąć z palnika i dodać karob, dokładnie wymieszać. Wsypać pozostałe składniki, wymieszać wszystko. Kwadratową formę o boku 20 cm wyłożyć folią kuchenną i wcisnąć w nią gotową masę. Włożyć do lodówki, aż do stężenia i tam przechowywać. Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis! A przy okazji zdobyłaś nagrodę czyli Karob w proszku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, bardzo mi miło!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że znalazłam twój blog. Sporo przepisów do przejrzenia. Mój chłopak ma alergię na produkty "od krowy" i na jajka, dodatkowo na wszelkie barwniki zawarte w sprzedawanych wyrobach cukierniczych. Problem polega na tym, że uwielbia słodkości...
    Mam nadzieję, że uda mi się upichcić coś z twoich pomysłów, chociaż nie jestem zbyt doświadczona w kuchni.
    Czy w powyższym przepisie masło można zastąpić większą ilością margaryny lub olejem?
    Taka krajanka świetnie nadawałaby się na przekąskę między posiłkami.
    Przede wszystkim chciałam zapytać jakiej margaryny bezmlecznej używasz i gdzie ją kupujesz?
    Pozdrawiam,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi też miło, że tu trafiłaś:) W tej krajance jak najbardziej możesz zastąpić masło większą ilością margaryny. Ja kupuję zwykle - jeśli muszę dać taką do topienia - margarynę Zwykłą, dostępną w każdym markecie, bo zazwyczaj jest bezmleczna, ale i tak trzeba zawsze sprawdzać skład, żeby się upewnić, że akurat tej firmy jest bez dodatku mleka w jakiejkolwiek postaci (różne firmy produkują margarynę o takiej nazwie). W sklepach ze zdrową żywnością możesz też dostać bezmleczną margarynę Alsan, która ma być zdrowsza, bo ponoć nie zawiera chemicznie utwardzanych tłuszczy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda smakowicie, chyba zrobię ja Natalii w formie batoników - marzy o nich :)Ta identyfikacja obrazkowa mnie osłabia, oszaleć można wrrr.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwaga, próba mikrofonu. Próba identyfikacji ::)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest ok, wyłączyłaś Kochana. Hurrrrra!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki, widzisz, nie wiedziałam w ogóle, że mam zainstalowane to badziewie. Zawsze mnie wkurzało, jeśli u kogoś na to trafiałam i byłam taka z siebie zadowolona, że ja sobie tego nie włączyłam. A tu się okazało, że to się samo włączyło!

    OdpowiedzUsuń
  9. Osa czekam na Twój adres korespondencyjny. Nagroda w akcji, spiesz się bo zorganizowałam dla Ciebie Melasę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mamo Alergika, już prędziutko wysłałam na Twój e-mail. I wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń