piątek, 29 czerwca 2012

KRUSZONKA NA OLEJU


 

Lubicie kruszonkę? Ja uwielbiam, ale ostatnio rzadko jej używałam – masła nie mogłam dodać, a wolę unikać margaryny do pieczenia. Rozwiązaniem okazała się kruszonka na oleju – jest słodka, krucha i pyszna (może nieco zbyt krucha –trochę brakuje jej tej maślanej struktury), no i nie zawiera utwardzanej margaryny. Na pewno jeszcze nie raz wykorzystam ją w wypiekach. Ciasto drożdżowe na zdjęciu zrobiłam z mojego ulubionego przepisu (klik klik).

KRUSZONKA NA OLEJU

Składniki:

½ szklanki mąki
½ szklanki cukru pudru
niecałe ½ szklanki oleju

Wykonanie:

Składniki zarobić. Pokruszyć na ciasto drożdżowe po przełożeniu go do foremki. Odstawić do wyrośnięcia i upiec w 180ºC. Smacznego!





7 komentarzy:

  1. Dzięki za przepis! Też chciałam spróbować zrobić kruszonkę na oleju, ale jakoś zabrakło mi odwagi :) Przy najbliższej okazji z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to ciekawa jestem jakie będą Twoje wrażenia. U mnie nikt się nie zorientował, że to jakaś inna kruszonka. I nie bój się oleju - tłuszcz jak każdy inny. Ja dodaję go już do wszystkiego, ostatnio do... lodów!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ide wypróbować przepis 😀

    OdpowiedzUsuń
  4. kruszonka jest inna,ale równie smaczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis! Zapraszam także do mnie - AleTorcik.pl

    OdpowiedzUsuń