niedziela, 8 lipca 2012

DROŻDŻÓWKA BEZ JAJEK Z OWOCAMI I KRUSZONKĄ



Jakiś czas temu zobaczyłam u Mamy Alergika drożdżówkę z truskawkami i rabarbarem i zapragnęłam zrobić sobie podobną. Ciasto wyszło tak pyszne, że mimo że zrobiłam dużą blachę na dzień przed wizytą teściów, do ich przyjazdu ostało się już tylko kilka kawałeczków. Tak więc MAG - dzięki za inspirację, a taką kombinację polecam wszystkim, bo jest naprawdę pychota.

DROŻDŻÓWKA BEZ JAJEK Z OWOCAMI I KRUSZONKĄ

Ciasto (na dużą foremkę):

1/3 kostki świeżych drożdży (ok. 33 g)
500 g mąki pszennej
100 g cukru
50 ml oleju
szklanka dozwolonego mleka lub wody (u mnie Bebilon Pepti)
1/2 łyżeczki soli

Drożdże rozkruszyć do miseczki z 1 łyżeczką cukru. Wlać kilka łyżek (2-3) wody, wsypać 1 łyżeczkę mąki, wymieszać i odstawić aż drożdże ruszą. Następnie połączyć z pozostałymi składnikami i wyrobić ciasto. Przykryć ściereczką lub folią spożywczą i odstawić do wyrastania na ok. 1 godzinę, do podwojenia objętości.

Owoce:

3 średnie łodygi rabarbaru
ok. 30 dag truskawek

Rabarbar umyć, obrać z włóknistych części i pokroić w kostkę. Truskawki umyć, odszypułkować, a większe przekroić na pół.

Kruszonka:

½ szklanki mąki
½ szklanki cukru pudru
niecałe ½ szklanki oleju (tym, którzy mogą, polecam część oleju zastąpić sklarowanym masłem)

Składniki zarobić, rozetrzeć w dłoniach na okruchy.

Wykonanie:

Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto rozwałkować, podsypując lekko mąką i przełożyć do foremki. Odstawić do wyrośnięcia, po czym na wierzchu ułożyć owoce (truskawki przekrojoną stroną do góry) i posypać kruszonką. Piec w 180oC przez ok. 50 minut. Smacznego!

                    Embed_qyzmlnzmyrmxuqb1h133hwwqonx3fqzz  Embed_gapvuu4d2k195qypusjsvmvglbh7ywzz

44 komentarze:

  1. Taka dieta to coś zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo sobie chwalę ten przepis :), pyszne , szybkie ciasto z owocami. Zawsze wychodzi , polecam

      Usuń
  2. idealne dla alergików.
    uwielbiam ciasta drożdżowe, szczególnie z owocami sezonowymi ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne ciasto dla alergika - magia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczyny, dzięki za miłe słowa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Osa; Ale się cieszę że przypadło Ci do gustu, u mnie też znikało w tempie ekspresowym:) Twoja wersja także imponująca!

    OdpowiedzUsuń
  6. O tak, do gustu przypadło mi bardzo, tak że chętnie jeszcze nieraz do niego wrócę!

    OdpowiedzUsuń
  7. właśnie zrobiłam. Cudne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że smakowało. Ja też muszę je znowu zrobić w nowym sezonie:)

      Usuń
    2. ciasto wyśmienite. Króluje u mnie w śród drożdżowych :). Robię bardzo często i smakuje wszystkim, Dziękuję za przepis. Pozdrawiam

      Usuń
  8. Właśnie zaczynam pieczenie. Dzieki za prosty przepis!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa jestem, czy wyszła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszla! Pyszna!:) Dziekuje, bede wracac do tego przepisu:)

      Usuń
    2. No to bardzo się cieszę:) Dzięki za odpowiedź.

      Usuń
  10. Zrobiłam, i zajadamy. Mój 8-latek mówi, że jest pyszne, a jeśli on coś je to znaczy, że naprawdę jest pychota :)
    Dzięki za przepis, bo odkąd nie jadam mleka i pochodnych nie miałam co słodkiego zjeść :) (a chodziło za mną strasznie) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, z moimi dziećmi jest podobnie - też wybredne. A w razie czego, to u mnie jest całkiem sporo przepisów bezmlecznych - zapraszam do przejrzenia, myślę że znajdzie się jeszcze coś godnego zrobienia:)

      Usuń
  11. fantastyczna drożdżówka, od dawna się zastanawiałam czy można upiec drożdżówkę bez jajek (jestem mamą karmiącą 5 miesięcznego alergika) - ciasto wyszło super na mące orkiszowej :) i 5cio letniej córeczce też bardzo smakowało!

    OdpowiedzUsuń
  12. Serdeczne dzięki za przepis! Robiłam już wiele i zawsze wychodzi. Ściskam mocno i życzę sukcesów :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Jasne, na jakie tylko mamy ochotę:) Wszystkie standardowe owoce stosowane do ciasta wchodzą w grę.

      Usuń
  14. Bardzo dziękuję za ten przepis! Taką miałam ochotę na bezmleczna drożdżowke, a ta jest pyszna! Użyłam opakowania drożdży instant (7g na 500 g mąki pszennej), a zamiast mleka wzięłam po prostu wodę! Będę często do niej wracać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało i dobrze wiedzieć, że z wodą też wychodzi smacznie. Pozdrawiam

      Usuń
  15. a można użyć mąki bezglutenowej? Jaka mieszanka najlepsza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, nie próbowałam. Radzę poszukać przepisu na drożdżówkę typowo bezglutenową - ja takiej nie piekłam. Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Ja zrobilam z mieszanki gryczana, ryzowa, kukurydziana, ziemniaczana i wyszlo smaczne choc slabo wyroslo, kruszonka z kukurydzianej.

      Usuń
  16. Bardzo smaczna tylko wyszedł mi zakalec.Czy winą jest niezbyt długie wyrabianie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ciasto 'odchodziło od ręki, to raczej nie'. Raczej problem z drożdżami (może ciasto nie wyrosło jak należy przed pieczeniem?), z mąką (z różną mąką wychodzi inaczej - raz trzeba dodać więcej, a raz nie) lub z temperaturą pieczenia, choć to ostatnie najmniej podejrzewam. Oby następny raz wyszło bez zakalca:)

      Usuń
  17. A to mleko Bebilon to szklanka mleka w proszku czy szklanka tego mleka rozrobionego? 😏

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam z mlekiem Łaciate i też wyszło bardzo dobre. Przepis super! 😉 Drożdżówka szybko zniknęła 😊

      Usuń
    2. Jasne, roślinne zawsze można zastąpić w takich przepisach zwykłym. Cieszę się, że smakowało:)

      Usuń
  18. Ale moga być każde owoce np śliwki czy brzoskwinie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, na co tylko masz ochotę:)

      Usuń
    2. Dziękuje. Będą śliwki. 👍🏻👍🏻👍🏻

      Usuń
  19. Ja zrobilamz jablkami wyszla pyszna;)przepis wprost dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Robię ciasto bez owoców. Jakiej wielkości może wyjść ciasto? Domyślam się patrząc na surowe ciasto, że keksówka będzie wystarczająca :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy można użyć suche drożdże?

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy ciasto po wyrobieniu ma być zbite? Bo jest bardzo gęste...

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Siemka szybkie pytanie. Ten przepis na jaki wymiar blachy? Proszę o błyskawiczna odpowiedz bo ciasto już rośnie 🤪

    OdpowiedzUsuń
  25. Właśnie jaki rozmiar blachy 😅

    OdpowiedzUsuń
  26. Z podanych proporcji na kruszonkę na pewno kruszonka nie wyjdzie. Nawet po dodaniu całej szkl. mąki ciasto ma konsystencję b. miękkiej plasteliny. Można ratować włożeniem do lodówki, ale o tym przepis nie mówi.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wyszło dobre, a zrobiłam z tego przepisu bo nie miałam jajek😉 a co myślisz jakby dodać jajka i ile? I zamiast oleju masło?? Dzięki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń