środa, 5 października 2011

NIEMIECKIE CIASTECZKA ZE SMALCEM (dla alergików)


Znowu jestem na diecie bezmlecznej:-( Chwilowo muszę przejść na dietę dla mam karmiących, w dodatku z ograniczeniami dotyczącymi alergii). Ale jakoś trzeba sobie umilać życie, zrobiłam więc sobie bezmleczne i bezjajeczne ciasteczka. Zmieniłam oryginalny przepis, więc podaję obie wersje (przyznaję – nie odważyłam się zrobić ciastek na samym smalcu). Przepis znalazłam tutaj. Nie wiem jak wyszedłby oryginał, ale moja wersja bardzo mi smakuje.

NIEMIECKIE CIASTECZKA ZE SMALCEM (dla alergików)

Moja wersja:

125 g smalcu
125 g margaryny bezmlecznej
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
500 g mąki
125 g cukru
125 g cukru bązowego
ok. 2 łyżki zarodków pszennych
¼ łyżeczki soli
odrobina zimnej wody

Oryginał:

200 g miękkiego smalcu
250 g cukru
szczypta soli
1 starta laska wanilii
500 g mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
Sposób przygotowania

Wykonanie:
Smalec (i margarynę) rozetrzeć w misce, aby nabrał kremowej konsystencji. Dodać cukier (jeden i drugi), sól oraz wanilię i utrzeć na gładką masę. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia (ja o proszku zapomniałam, ale nic się nie stało). Na mące ułożyć smalec i zagnieść ciasto (ja musiałam dodać odrobinkę wody). (Ciasto podzielić na dwie porcje, jedną z nich wymieszać z kakao.) Z porcji ciasta uformować wałeczki i pokroić je w plastry. W każdym plastrze zrobić palcem niewielkie zagłębienie. Ciasteczka ułożyć na blasze. Piec w rozgrzanym piekarniku (piekłam ok. 15 min. w 180°C). Po upieczeniu ciasteczka odstawić do wystudzenia. Ciasteczka ułożyć w blaszanym pudełku, oddzielając poszczególne warstwy pergaminem. Tak można przechowywać ciasteczka przez wiele tygodni. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz