poniedziałek, 11 lipca 2011

CIASTO DYNIOWO-CZEKOLADOWE bez mąki



Kolejne bezglutenowe ciasto ze zmielonymi migdałami zamiast mąki. Efekt, to wilgotny, mocno czekoladowy, aromatyczny murzynek, który wszystkim bardzo smakował. Przepis znalazłam na „normalnym”, nie dietetycznym blogu, czyli tutaj.

CIASTO DYNIOWO-CZEKOLADOWE bez mąki

Składniki:
(Na tortownicę o średnicy 22 cm lub średnią kreskówkę)

3 jajka
szczypta soli
130 g cukru
130 g rozpuszczonej i przestudzonej gorzkiej czekolady
200 g startej dyni* (ja dałam puree ze słoiczka)
200 g drobno zmielonych migdałów
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki Marzeny (dałam skrobię kukurydzianą)
1,5 łyżki Grand Marnier (lub rumu, lub soku pomarańczowego) – dałam rum
otarta skórka z 1 pomarańczy
1 łyżeczka cynamonu (nie dałam wcale, bo ostatnio nie przepadam za cynamonem)
+ opcjonalnie polewa czekoladowa
*jeśli dynia jest zbyt soczysta, można lekko ją odcisnąć
Piekarnik nagrzewamy do 180°C.

Wykonanie:

Białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli; żółtka ubijamy z cukrem na białą masę, po czym dodajemy wszystkie pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy. Masę przekładamy do natłuszczonej lub wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy (ewentualnie keksówki) i pieczemy ok. 45 minut. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Wygląda znakomicie! :) Jak jest czekolada to ja więcej szczęścia nie potrzebuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. czekoladowe ciacho:) to ja chce dwa kawaleczki;)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie czekoladowe ciasta z dodatkiem jakiegos warzywa :) z dynią musiało być przepyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciesze sie, ze smakowalo i przepraszam, ze komentarz o wpisie 'odkrylam' dopiero dzis... :/

    Jesli uzywasz maizeny / skrobii kukurydzianej, to moze i to Ci sie spodoba :

    http://www.beawkuchni.com/2008/12/migdaowo-pomaraczowa-chmurka.html

    czesto robie dla gosci na diecie :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń