sobota, 3 grudnia 2011

MIODOWNIK Z MASĄ DLA WEGAN I ALERGIKÓW


Ostatnio potrzebowałam czegoś na osłodę, a miałam już dosyć szarlotek i drożdżówek. Wtedy wynalazłam ten przepis na wegedzieciak.pl. Lekko go zmodyfikowałam, gdyż np. kakao jest zbyt uczulające, więc nie mogłam zrobić polewy czekoladowej, z którą na pewno ciasto smakowałoby jeszcze lepiej. Musiałam zrobić polewę karobową, gdyż karob nie uczula, ale też niestety nie smakuje tak dobrze jak kakao. Mimo to placek wyszedł bardzo smaczny - smakuje też mężowi, który nie jest na żadnej diecie.
MIODOWNIK (ja zrobiłam z połowy porcji)

Ciasto:

- 1/2 kg mąki pszennej
- 1/2 szklanki miodu sztucznego (lub syropu słodowego)
- 1/2 szklanki oleju
- 1 łyżeczka sody
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- kilka łyżek mleka roślinnego (u mnie ryżowe)

Do mąki wymieszanej z proszkiem i sodą dodać olej, posiekać. Dodać syrop słodowy lub miód, mleko i stopniowo wodę do uzyskania miękkiego ciasta. Upiec 2 placki na dużej blasze w temp. 180°C (pieką się szybko, trzeba uważać, by ich nie przypalić). Placki powinny być cienkie, takie są najsmaczniejsze. Zimne placki przekroić na pół (dzięki temu będziemy mieć 4 warstwy), przekładać gorącą masą, a ostatni placek polać polewą. Wierzch można posypać wiórkami kokosowymi. Ciasto schłodzić przez noc w lodówce.

Masa:

- 4 szklanki mleka roślinnego (u mnie ryżowe)
- 1/2-3/4 szklanki kaszy manny
- 3/4 szklanki syropu słodowego lub miodu sztucznego
- 10 dag wiórków kokosowych
- cukier waniliowy
- 2 łyżki margaryny bezmlecznej

Zagotować 3 szklanki mleka z cukrem waniliowym oraz syropem słodowym lub miodem, dodać wymieszaną kaszę w 1 szklance mleka i margarynę. Gotować kilka minut. Dodać wiórki, wymieszać, trzymać na ogniu jeszcze chwilę.

Polewa karobowa (przepis z mantra.pl):

0,25 szklanki karobu (niedrogi składnik, do dostania w sklepach ze zdrową żywnością)
1 łyżeczka kawy (naturalnej lub Inki)
2 łyżeczki esencji waniliowej (lub cukier waniliowy)
1 łyżka oleju
0,75 szklanki wody
1,5 łyżki skrobi kukurydzianej lub ziemniaczanej
0,25 szklanki cukru
0,5 łyżki syropu klonowego (syropu słodowego lub miodu sztucznego)

W małym garnuszku wymieszaj wszystkie składniki, oprócz skrobi kukurydzianej i 1/3 szklanki wody. Następnie zagotuj je, cały czas mieszając. Skrobię i wodę wymieszaj w osobnym naczyniu. Kiedy mikstura zacznie sie gotować dodaj wymieszaną z wodą mskrobię kukurydzianą. Całość mieszaj jeszcze przez chwilkę aż do zgęstnienia polewy. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz