poniedziałek, 27 stycznia 2014

SOS KARMELOWY dla wegan i alergików



Wykorzystałam tu przepis na normalny sos karmelowy, tylko śmietankę kremówkę zamieniłam na roślinną i pozbyłam się masła, bo kiedy dałam klarowane, to po wystudzeniu ścinało się w sosie. Cóż, moim zdaniem, oryginał jest lepszy, ale np. mojej córce ten sos niezwykle smakował i zajadała go entuzjastycznie z naleśnikami. Zresztą sądzę, że jeśli ktoś nie próbował śmietankowego oryginału, nie powinien narzekać:) Na zdjęciu sos z wegańskimi naleśnikami berberyjskimi.

SOS KARMELOWY dla wegan i alergików


Składniki:

1 szklanka cukru
1 łyżka syropu kukurydzianego lub innego słodu
¼ szklanki wody
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (lub ostatecznie cukier waniliowy)

Wykonanie:
W rondlu podgrzać cukier, syrop i wodę, mieszając. Kiedy zacznie się gotować, przestać mieszać i zaczekać, aż mieszanka zmieni kolor na bursztynowy. Zdjąć z ognia i powoli wlać śmietankę. Wymieszać dokładnie drewnianą łyżką – gdyby pojawiły się grudki, postawić z powrotem na gazie i rozmieszać (zastanawiam się, czy sos by nie zyskał, gdyby w tym momencie jeszcze go trochę pogotować?). Zdjąć z ognia i po kilku minutach wmieszać ekstrakt z wanilii. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz